sábado, 25 de enero de 2020

La juventud de Peter Milne


'Kicking Against The Pricks', 1986


Anita Lane, Sidney, 1980s


Anita Lane & Nick Cave, St. Kilda, 1980s


Anita Lane, Seaview Ballroom, 1980s


Blixa Bargeld (Einstürzende Neubaten), Melbourne 1980s


Bronwyn Adams, 1977


Deanna, 1980s


Gina Riley, 1977


Greta Moon, 1980s


Johanna Preston, 1987


Janet Austin & Kathy Becle, 1977


Kid Congo (Bad Seeds), 1980s


Mick Harvey, Seaview Ballroom, 1970s


Nick Cave (Boys Next Door), 1977


Nick Cave, 1980s


Nick Cave & Rowland S. Howard (Birthday Party), 1982


Rowland S. Howard, 1977


Spook Mcing gig, 1977


Tracy Shepard & Pierre Sutcliffe, 1980s


Tracy Pew (Boys Next Door/Birthday Party) & Nacy Pew, 1980s


“As a fat, balding, middle-aged artist (with visible signs of decay) I try to be more focused on my next body of work than I am on images I produced so very, very long ago. 
However, having pulled the negatives and slides out of their dusty boxes, I now see some merit in them. I am immediately struck by the evidence that I really did hang out with some lovely, clever people who went on to fulfil much of the creative potential that they so clearly promised. 
I cannot say that life in Melbourne in the late 1970s and early 1980s was bliss (because the city had some meagre, stale and forbidding ways) but it was a time and a place where I found myself in the company of a cohort with great inventive energy and all the joyous arrogance of youth. 
Looking at these images now, I see that my friends and family were every bit as beautiful as I remember them.”
“Como artista gordo, calvo y de mediana edad (con signos visibles de descomposición), trato de concentrarme más en mi próximo trabajo que en las imágenes que produje hace mucho, mucho tiempo.
Sin embargo, después de sacar los negativos y las diapositivas de sus cajas polvorientas, ahora veo algún mérito. Inmediatamente me sorprende la evidencia de que realmente me rodeé de algunas personas encantadoras e inteligentes que llegaron a cumplir gran parte del potencial creativo que tan claramente prometían. No puedo decir que la vida en Melbourne a finales de los años setenta y principios de los ochenta fuera una dicha (porque la ciudad tenía maneras rancias y prohibitivas), pero fue un momento y un lugar donde me encontré en compañía de una cohorte con gran inventiva. energía y toda la alegre arrogancia de la juventud. 
Al mirar estas imágenes ahora, veo que mis amigos y familiares eran tan hermosos como los recuerdo".